بلیط لحظه آخری

چهارشنبه 24 بهمن 1397
14:29
های هالیدی

قیمت بلیط چارتر یا لحظه آخری معمولا متغیر است و این عبارت زمانی اتفاق می افتد که تعدادی آژانس هواپیمایی و تامین کننده خدمات مسافرتی و پرواز ،تمام یا قسمتی از بلیط های هواپیما را خریداری خریداری می کنند.در این صورت هر یک از صندلی های خالی هواپیما برای پرواز، از موارد زیان برای آژانس هواپیمایی و تامین کننده خدمات مسافرتی است و طبیعی است که هر چه به زمان پرواز نزدیک می شویم اگر بلیط های تامین کننده بلیط هواپیما به فروش نرسیده باشد قیمت آن بلیط کاهش میابد تا حداقل مبلغ پرداخت شده برای آن بلیط تامین شود. در واقع بسته به زمان پرواز بین 1 تا 24 ساعت قبل و با توجه به پر شدن صندلی های هواپیما چارتر کننده پرواز تصمیم به ارزان کردن بلیط جهت فروش آن می کند و به این صورت نام آن بلیط لحظه آخری می شود.

airplan

خصوصیات بلیط هواپیما لحظه آخری

همانگونه که در تعریف بلیط لحظه آخری ذکر شد قیمت بلیط لحظه آخری متغییر است . در واقع بلیط لحظه آخری یک بازی برنده – برنده برای آژانس های هواپیمایی و مسافر است به این شکل که مسافر بلیط هواپیما و سفر خود را با قیمت مناسب تهیه کرده است و هم آژانس هواپیمایی توانسته است بلیط صندلی خالی هواپیمای خود را با قیمت مناسب به فروش برساند.برای یافتن بلیط لحظه آخری یا چارتر کافیست مدت زمانی را به برسی قیمت های بلیط لحظه آخری اختصاص دهید یا از فردی که آگاهی لازم را دارد می توانید کمک بگیرید. یکی از زمان هایی که بلیط چارتر یا لحظه آخری را می توان به راحتی یافت روز های اسفند ماه است .درست زمانی که بیشتر مردم درگیر فعالیت ها و مشغله های شب عید هستند قیمت بلیط های لحظه آخری یا چارتر کاهش قابل توجهی خواهند داشت و برعکس همین شرایط می تواند بعد از تعطیلات نوروز اتفاق بیفتد زمانی که اغلب از سفر نوروزی برگشته اند و تعداد سفرها و پرواز ها کاهش می یابد. البته توجه داشته باشد که همیشه بلیط لحظه آخری ارزان قیمت نیست به عنوان مثال در نوروز هر چه به زمان پرواز نزدیک می شوید قیمت آن بیشتر میگردد. در گذشته نه چندان دور آژانس های مسافرتی و تامین کننده های خدمات پرواز معمولا با استفاده از تماس تلفنی ،پیامک یا ایمیل مسافران خود را از بلیط لحظه آخری یا چارتر اطلاع رسانی می شد ولی در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و آفزایش کاربری و استفاده از اینترنت و وجود سایت های معتبری همچون های هالیدی می توانید در قسمت بلیط لحظه آخری بلیط لحظه آخری خود را متناسب با مقصدی که مد نظرتان است پیدا کنید.

airplan

خرید بلیط چارتر هواپیما

برای خرید بلیط لحظه آخری می توانید از صفحه بلیط لحظه آخری های هالیدی اقدام نمایید. بلیط های لحظه آخری را غالبا توسط آژانس های هواپیمایی ارائه می شود.در واقع این آژانس های هواپیمایی طی فرایند مذاکره با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرواز بخش اعظمی از بلیط های هواپیمایی را اجاره می کنند و خود آژانس مسئول فروش و تکمیل ظرفیت پرواز را بر عهده می گیرند. کسانی که قصد مسافرت و خرید بلیط چارتر هواپیما رادارند باید به چارتر کننده آن(دفتر خدمات مسافرتی) مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که مسئولیت قیمت گذاری نیز بر عهده چارتر کننده است و چارتر دهنده وظیفه ای در این خصوص ندارد. اگر قرارداد چارتر بین یک چارتر دهنده و یک چارتر کننده انجام شود مسئولیت فروش کامل ظرفیت چارتر شده و ریسک آن که در اینجا منظور صندلی های هواپیما است نیز بر عهده چارتر کننده است. به عبارت دیگر در صورتی که چارتر کننده (دفتر خدمات مسافرتی) نتواند همه ظرفیتی را که اجاره نموده است، استفاده کند یا به فروش برساند چارتر دهنده (شرکت هواپیمایی) تعهدی ندارد و او مبلغ اجاره منعقد شده را دریافت خواهد نمود. به همین دلیل، نرخ بلیط چارتر ثابت نیست و در مقاطع مختلف زمانی دارای نوسان می شود چراکه چارتر کننده سعی دارد با کاهش یا افزایش بلیط هواپیما در لحظات مختلف از یکسو تمام صندلی هایی را که از ایرلاین اجاره نموده به فروش برساند و از سوی دیگر، از عواید اقتصادی مناسبی بهره مند شود.


[ بازدید : 694 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به hiholiday.avablog.ir است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]